Suwaczek

Suwaczek z babyboom.pl

środa, 28 września 2011

O promocjach oraz o mleku w diecie dziecka

Jeśli któraś jest na kupnie Pampersów to aktualnie w Realu można kupić normalną paczkę za 45zł z groszami, a w TESCO za 99zł mają duże tekturowe paki - z tego co pamiętam to w środku są 3 paczki, ale mniejsze niż te normalne niebieskie.
A dodatkowo w Realu widziałam wczoraj kaszki Bobovity po 6,25zl - i nie omieszkałam kupić kilku paczek :)

A z informacji praktycznych to chciałam podzielić się tymi na temat mleka w diecie dziecka. Jakiś czas temu wyczytałam w gazetce "Mamo to ja", że Lux Med będzie sponsorował 1000 wizyt u pediatry dzieciom w całej Polsce. Trzeba było tylko zalogować się na stronie i czekać na informacje, czy zostaliśmy wylosowani. Nam się udało :) Jedyny problem polegał tylko na tym, że chociaż na wizytę miało się 2 miesiące, to trzeba było się umówić do 7 dni od dnia otrzymania szczęśliwego maila. Więc umówiłam Polę na koniec września. Okazało się, że możemy iść do przychodni "Medycyny Rodzinnej", która znajduje się bardzo blisko nas. Przyjął nas pan doktor w okularach, w zasadzie ani miły, ani niemiły. Taki 'obojętny'. Kazał córcię rozebrać do pampersa, przejść się z nią po gabinecie tam i z powrotem. Potem poprosił, żebym ją posadziła sobie na kolanach i delikatnie 'przejechał' palcami po jej stópkach, nodze, rączce, pod paszką. Pola cały ten czas siedziała grzecznie jak zahipnotyzowana! :) Oglądnął jej główkę, ząbki, brzuszek .. No badał ją chyba z 15 minut! Na koniec powiedział, że jest zdrowiutka i rozwija się prawidłowo. Tym samym potwierdził, że 'obawy' teściowej o to, że Pola źle chodzi to bzdura.
A korzystając z okazji, podpytałam lekarza, czy to, że Pola je mleko tylko raz dziennie to nie za mało? Bo nasz Bączek je tylko rano kaszkę robioną na wodzie (ok. 200ml) i to jest jedyny jej mleczny posiłek w ciągu dnia. Czasem dostaje jeszcze kaszkę na wieczór, ale to czasami. Pan doktor potwierdził, że to trochę mało, bo dzieci w jej wieku powinny 'jeść' 500 ml mleka dziennie. A jeśli nie je tyle, to powinniśmy jej dawać inne produkty mleczne jak jogurty, biały i żółty ser albo dodawać do zupy śmietankę. I to mnie trochę uspokoiło, bo Pola dostaje na drugie śniadanie najczęściej kromeczkę z wędliną albo twarożkiem, jogurty często je na podwieczorek, a wieczorem jak nie je kaszki albo parówki to z reguły dostaje kanapkę. Jeśli rano miała z wędliną, to wieczorem robię jej z serkiem i odwrotnie.
Nie wiem jak to jest u Was, ale mam nadzieję, że te informacje Wam się choć trochę przydadzą:)

A jakbyście chciały uzupełnić szafę swoich dzieciaków, to widziałam dziś w H&M że zaczęły się obniżki.. Niestety w tym, w którym byłam nie było nic ciekawego..


7 komentarzy:

  1. Igor ma szal na ser zolty. Ale tylko i wylacznie sam!Sciaga sobie z chleba i je:)

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas tak jest z ogorkiem - zwlaszcza kiszonym lub pomidorem :) Pola sobie sciaga i wcina. A kanapke je na końcu :)
    Pozdrówki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie promocje na prawde sie przydawaja ;)) ja pampersow firmy 'pampers' juz nie kupuje, tylko z Happy na noc, a na dzien takie zwykle za 25zl. Nie ma odparzen wiec jest ok;) a sa na prawde fajne.. ;) co do kaszek to zaczela mi ostatnio jesc, ale te na wodzie... ;) super, ze Pola rozwija sie prawidlowo, moglas nagrac tego doktora, bo nie wiadomo czy tesciowa Ci uwierzy haha

    OdpowiedzUsuń
  4. no bardzo dobrze powiedział Ci Pan doktor:) bo tyle Maluszek w wieu Niuni powinien jeść... u nas Oski też je 1 raz dziennie mleczko ale dodatkowo je serdki danonki , czasem wypije kakałko czy je twarożek...warto pilnować nabiału w diecie dziecko bo jesdnak wapń ejst bardzo ważny:*

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam.. jestem tu przypadkiem...dodam Twojego bloga do ulubionych,bo bardzo mi się podoba jak piszesz i co piszesz... te porady dla mam..coś fajnego:)
    Sama w listopadzie zostanę mamą i fajnie się jest uczyć od mamy z większym stażem :)

    Cieszę się,że Córci nic nie dolega i oby tak było cały czas :]

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie ;*

    dziecko-to-skarb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. chcialabym juz bardzo, zebyscmy wyrosli z pampersow... wspolczuje tym dzieciom non stop w czyms takim. pozdrawiamy goraco:))

    OdpowiedzUsuń
  7. U nas ani kaszki ani mleka nie tknie, jogurty i serki wcina ale za o chleba nie chce.

    Pampersy my czesto kupujemy w tesco te duze paczki.

    Ciesze sie ze bączek rozwija sie prawidłowo, to najważniejsze :)

    OdpowiedzUsuń