Suwaczek

Suwaczek z babyboom.pl

poniedziałek, 21 maja 2012

ADHD oraz co proponujecie na prezent dla 2latki?

Ja nie wiem, ale trafił nam się chyba jakiś bardzo ruchliwy egzemplarz dziecka. Pola jak idzie to jak taran - nie patrzy pod nogi, pędzi jak czołg! W związku z tym zdarza jej się potknąć o 'coś' co leży na jej drodze często. Na domiar złego, nasza córka nie chodzi - ona biega! No, bo przecież szkoda czasu na chodzenie :) Wszystko musi być szybko-szybko (to chyba po mamusi ;) Na pupie minuty nie usiedzi, wszędzie jej pełno, wszędzie zostawia ślady swojej obecności - zabawki, książeczki, kartki, kredki.. Sprzątamy po niej sporadycznie, generalnie woli robić to sama (na szczęście) i nawet nie lubi jak się jej w tym pomaga, co mnie baardzo cieszy :) Zwłaszcza jak widzę fragmenty 'Surowych rodziców', jak rodzice się żalą, że dzieci nic w domu nie robią. Jak od nich nie wymagali nic od małego, to czego się teraz spodziewają? ..
W każdym bądź razie weekend zakończyliśmy kolejnym upadkiem :/ Wczoraj poszliśmy na spacer nad Wisłę. Trzymałam Polcię prawie przez całą drogę za rękę, bo było sporo ludzi na alejkach, sporo rowerzystów. Ale w pewnym momencie ją puściłam, żeby dziewczyna poczuła trochę wolności i pobiegała po trawce, zerwała jakieś kwiatuszki.. Ledwo ją puściłam, zrobiła 2 kroki i bach, upadła na kolanka i na ręce. Dobrze, że jej ubrałam spodenki 3/4, bo kolanka zostały uratowane i tylko spodnie się pobrudziły. Za to jakoś pechowo wylądowała mała rączkami na trawie i rozcięła sobie leciutko lewą dłoń :/ Niby nic, ale wbił jej się jakiś brudek pod skórę i chyba ją to bolało, bo zaczęła sama się w to miejsce drapać i zrywać skórę. A na koniec dnia bawiła się koparką, uciekły jej rączki i upadła na buźkę. Myślałam, że dostanę zawału, bo patrzę, a tu krew się jej z buźki leje! Serce mi stanęło, bo pierwsze co mi przysżło do głowy to oczywiście ząbek. Na szczęście okazało się, że jedynki całe, a jedynie górną wargę sobie od środka rozcięła.. Ja nie wiem, ale ta nasza Polcia co chwilę się potyka, upada. Rozumiem, że nie unikniemy strupów i siniaków na kolanach i łokciach. Sama ich miałam sporo jak byłam mała. Ale dlaczego Pola jak upada to się jakoś nie asekuruje i leci na twarz??

Za to z dobrych wieści możemy się pochwalić piękną mową! :) Jeszcze miesiąc temu Pola ledwo wypowiadała 2-wyrazowe zdania. Teraz składa już kilka wyrazów 'do kupy', codziennie w jej słowniku pojawia się kilka nowych słów, coraz lepiej można sobie z nią porozmawiać i się dogadać :) Cieszy mnie też to, że dzięki temu, że Polcia staje się coraz bardziej kontaktowa, to M. więcej czasu z nią spędza.

A jak tam minął Wam weekend? :) U nas wycieczkowo i słonecznie. Mam nadzieję, że kolejny nie będzie gorszy! 

Btw: Mam pytanie do tych z Was, które mają dzieci w wieku 2 latka+. Co Wasze dzieci dostały w prezencie na II-gie urodziny? Polusiowe święto zbliża się wielkimi krokami i szczerze mówiąc nie mam pomysłu na prezent dla niej. Na pewno sprawimy jej większe łóżko. Myślałam też o hulajnodze, ale nie wiem czy to taki dobry prezent? A po drodze mamy też Dzień Dziecka! No i nie dość, że sami musimy coś dla małej wymyśleć, to jeszcze reszta rodziny już nas zarzuciła pytaniami co małej by sprawiło najwięcej radości? Hm, na pewno prywatna zjeżdżalnia i dmuchany zamek do skakania, tyle że nie wiem, gdzie byśmy to w naszym mieszkaniu pomieścili :) No i na pewno kotek lub piesek wywołałyby uśmiech na jej twarzy, ale psa już jednego mamy i szczerze mówiąc momentami ledwo żyje, więc kolejne zwierzę jest u nas raczej niemile widziane .. ;)

6 komentarzy:

  1. Bywa, że dwulatek/dwulatka ma już sprecyzowane zainteresowania i to wiele ułatwia. Mój Synek kocha samochody i rodzina nas podpytywała co chciałby dostać i tak dostał samochody i najbardziej kocha takie żelaźniaki, a jak jeszcze otwierają się drzwiczki to już pełnia szczęścia.
    Jeżeli Twoja Córeczka ma już jakieś określone zamiłowania to wtedy nie ma możliwości by nie trafić w dziesiątkę. Ale nie mam pojęcia co mogłaby lubić dwuletnia dziewczynka. A może Hello Kitty?

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas sprawdziły się puzzle, bo pola uwielbia je układać, były stosy książek, klocki i hulajnoga - o taka:
    http://www.aktywnysmyk.pl/mini-micro-seat-jezdzik-i-hulajnoga-mini-micro/559-jezdzik-hulajnoga-mini-micro-seat-niebieska.html
    Tania nie była, ale to prezent na ładnych parę lat. Pola uwielbia na nim jeździć.

    OdpowiedzUsuń
  3. moi tez tacy zrywni.. i przez to nudno z nimi nie jest gdy tak biegaja i ganiaja...

    na drugie urodziny hmm.. a co Pola lubi robic?? moze jakis wypad tlyko dla niej... a moze rowerek biegowy?? nasi maja i sa super... skoro tak biega to niech tak moze naklady swojej energi rozladowuje:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też myślę, ze rowerek biegowy byłby super ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. 2 tygodnie temu byłam na drugich urodzinach i kupiliśmy drewniany, biegowy rowerek. Młodemu się bardzo spodobał, tyle że nie dosięga całkowicie do ziemi i bardzo się chwieje - szybko dorośnie ;)
    Po za tym dzieci lubią układać klocki. Może jakieś Lego Duplo - są chyba już od 1,5 roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. no to macie ten sam egzemplarz co my. Wprawdzie Kinia wie co to chodzenie, ale te chodzenie przewaznie konczy sie upadkiem i nie wiem dlaczego, Mala idzie i nagle 'bam' i nie umiem tego zrozumiec, ale tym oto sposobem juz chyba z 7 razy upadla na kolanka i poharatała je sobie:( takie te nasze dzieci sa.. Moja na 2 urodzinki dostala pieniazki, bo kazdy wyszedl z zalozenia, ze jej sie przydadza i zbiera do skarbonki, bo zabawek juz ma bez liku. A od nas, rodzicow, dostala mate wodna z pisakiem do pisania;);)

    OdpowiedzUsuń